Ezt mondta Ross Brawn a Ferrari felröppent távozásáról

2018. 04. 07. 15:32  |  AUTÓ-MOTOR

Az új gyártók érkezéséhez éppúgy ragaszkodik a Liberty Media, ahogyan a jelenlegiek megtartásához. Ross Brawn emellett kiemelte, nagyon fájna nekik a Ferrari elvesztése.

Költségplafon, igazságos pénzelosztás, egyszerűbb, olcsóbb, hatékonyabb motorok, fenntartható üzleti modell, rugalmas szabályozó rendszer – nagyjából így lehet összefoglalni azt a tervezetet, amelyet a Liberty Media pénteken Bahreinben bemutatott az F1-es csapatoknak. A 2021-es megújulás kapcsán az istállók többsége lelkesen nyilatkozott, a reformok révén a legnagyobb kárt elszenvedő nagyok viszont már óvatosabban nyilatkoztak - jelezte az m4sport.hu.

 
A nagyok közül a Ferrari egyelőre hallgat, a Mercedes viszont máris jelezte, vannak fenntartásai a költségplafon kapcsán, mivel nem tartják reálisnak, hogy ilyen rövid idő alatt ilyen drámai mértékben leépítsék meglévő szervezetüket.
 
Ross Brawn a Sky Sportsnak adott interjúban beszélt tervezetükről, és hangsúlyozta, ők most egyszerre szeretnének a jelenlegi és jövőbeni gyártók, résztvevők kedvében járni, ami csakis kompromisszummal lehetséges. „Jelenleg négy motorgyártónk van, és nagyra becsüljük az elköteleződésüket, de bizonyos szempontból felhúztuk a csapóhidat, és már senki más nem tud bejönni. A motorok nagyon összetettek, nagyon drágák. A jelenlegi gyártók sokat költöttek rájuk, és joggal próbálják védelmezni ezt a befektetésüket, ezt mi meg is értjük. De muszáj leengedni a hidat, hogy új gyártók is érkezhessenek” – érvelt.
 
Természetesen a folyamatosan kivonulással fenyegetőző Ferrariról is kérdezték, hiszen az olaszoknak jelentősen megkurtítják a jelenlegi kiváltságos bónuszukat. „Szeretnénk megtartani a Ferrarit a Forma–1-nek. A legnagyobb múlttal rendelkező csapata a sorozatnak, és mindent el fogunk követni annak érdekében, hogy e történet része maradjon. Valódi tragédia lenne, ha a Ferrari távozna” – mondta a vörösök korábbi sikerkovácsa.
 
Brawn hangsúlyozta, amit pénteken bemutattak a csapatoknak, csupán az ő elképzelésük volt, egy vitaindító, melyre a későbbi tényleges szabályrendszer alapulhat. A következő lépést részükről az jelenti, hogy egyesével tárgyalnak valamennyi istállóval. „A Forma–1-ben soha semmit sem lehet kőbe vésni. Mi vázoltuk az ötleteinket a csapatoknak, megkértük őket arra, hogy alaposan gondolják át. Ezek nem számítanak teljesen újnak, hiszen már jó ideje tárgyalunk a csapatokkal minden kérdésről.”
 
„A pénzelosztási modell újdonság volt, és most vázoltuk először a költségvetési plafonról szóló terveinket is. A csapatok eddig joggal kérték számon, hogy hiába vannak ötleteink a motorral, az autókkal kapcsolatban, ők addig nem tudnak mit mondani, amíg nem látják az összképet. Chase (Carey) egyértelművé tette, hogy szó sincs arról, hogy vagy elfogadják a javaslatunkat, vagy mehetnek. Ez a mi álláspontunk, és ha lesz jobb ötletük, mi meg fogjuk fontolni.”
 
„A célunk, hogy fenntarthatóbbá tegyük a sportágat, hogy közelebb kerüljenek egymáshoz az autók. Újra kell gondolnunk, hogy mire érdemes költeni a Forma–1-ben, és mire nem. Ha ez meglesz, szorosabb küzdelmet fogunk kapni, és a csapatok üzleti modellje is hatékonyabb lesz.”
 

Legfrissebb hírek